COSR | O super mașină pentru campioni!

Campioana europeană Laura Coman (pușcă aer comprimat) a testat autoturismul pe care îl poate câștiga la Jocurile Olimpice de la Tokio, de la Toyota, partener al COSR.

Jocurile Olimpice de la Tokio se apropie cu pași repezi, iar Comitetul Olimpic și Sportiv Român are pregătită deja toată gama ”motivațională” pentru sportivii tricolori. Așa cum s-a întâmplat mai mereu la ultimele ediții ale JO, medaliații olimpici vor avea parte și de un premiu special, sub forma unei mașini de top. De data aceasta, autoturismele vor fi oferite de Toyota, partener al Comitetului Internațional Olimpic, dar și al COSR. Campioana europeană la tir Laura Coman a fost prima care a avut ocazia să testeze mașina pe care ar putea-o câștiga la Tokio, o Toyota CH-R hibrid, cu preț de pornire 21.800 de euro.

Ford, deschizător de drumuri, în 2000

Povestea mașinilor olimpice a început în anul 2000, când forul olimpic condus la vremea respectivă de Ion Țiriac a suplimentat fondul de premiere cu câte o mașină Ford pentru fiecare medaliat tricolor. În probele individuale a fost oferit un Mondeo, iar la cele pe echipe, premiul a constat într-un Ford KA. ”Și acum am una dintre mașinile primite la Jocurile Olimpice din 2000”, declară Georgeta Andrunache, dublă medaliată cu aur la Sydney, în probele de dublu rame și 8+1 (canotaj). ”Am primit două mașini, ambele inscripționate. Una dintre ele a rezistat până acum, este în garaj”, mai spune cvintupla campioană olimpică. ”Și eu o am, este la Galați, acasă la tata. Am spus că nu voi renunța la ea niciodată, nici măcar atunci când nu va mai merge. O voi pune pe butuci și o voi ține pe post de trofeu”, spune și Viorica Chermeș-Susanu, și ea medaliată cu aur în 2000, la 8+1.
Mașinile olimpice au devenit în timp un trofeu la fel de prețios ca și medalia în sine. Nu cota de piață a automobilului e importantă, ci valoarea lui sentimentală.

De la Ford, la Hover și Renault

La ediția din 2004, de la Atena, nu au fost premii în autoturisme, dar în 2008, la Beijing, COSR a reușit să semneze un parteneriat cu producătorul chinez Hover, astfel că s-a revenit rapid la premiul motorizat. La sfârșitul Jocurilor Olimpice de la Beijing, sportivele au avut posibilitatea să își aleagă culoarea preferată a mașinilor chiar în China, în cadrul unei vizite organizate la producătorul mașinilor de teren Hover la fabrica “Great Wall Motor” de la Baoding. Culorile alese de campioanele noastre au fost: bordo pentru Alina Dumitru și Viorica Susanu, negru pentru Georgeta Andrunache, portocaliu pentru Sandra Izbașa și argintiu pentru Constantina Diță.
În 2012, COSR a intrat pe ”piața franceză”, cu un parteneriat semnat cu Renault. La probele individuale, aurul a fost recompensat cu modelul Laguna, argintul a primit Megane, iar bronzul, Twingo. Medaliații de la echipe s-au ales cu modelul Twingo.
În 2016, s-a continuat pe linia Renault, singurele medaliate cu aur ale delegației tricolore, fetele din echipa de spadă, primind modelul de lux Kadjar. Medaliații cu argint au primit cheile unui model Captur, în timp ce sportivii distinși cu medalii de bronz s-au ales cu câte un Clio. Toate autoturismele au făcut parte din seria limitată Renault Olimpic, care s-a distins printr-o echipare suplimentară și elemente de design inspirate din motivele Olimpiadei de la Rio.

Laura – încântată de hibridul Toyota

Pentru 2020, COSR s-a îndreptat către Toyota, care este partener oficial și al Jocurilor Olimpice. Și cum ediția de la Tokio se apropie, producătorul japonez a dorit să le arate sportivilor tricolori cât de frumos și de fiabil este premiul pe care îl pot primi dacă obțin o medalie la JO. Primul drive test i-a aparținut campioanei europene la tir Laura Coman (CS Dinamo), care și-a invitat și antrenorul, pe Olimpiu Marin, la o plimbare pe patru roți. Ea a testat mașina hibrid Toyota C-HR, pe care o poate câștiga dacă urcă pe podium anul viitor la Tokyo.
”A fost o experiență frumoasă, surprinzătoare, nu am mai condus până acum o mașină hibrid și sunt foarte încântată. Mi-am intrat puțin în formă, știu ce mă așteaptă și o să lupt din toate puterile pentru a putea fi deținătoarea unei astfel de mașini. Tokio poate să se întâmple și mâine, mă simt pregătită chiar din momentul acesta să pot participa în orice zi, ca și cum aș fi la Jocurile Olimpice” a declarat Laura Coman.
Campioană europeană, medaliată cu aur la Jocurile Europene de la Minsk și deținătoare a recordului european, Laura a comparat silențiozitatea mașinii cu cea a propriei arme. ”Nici nu-i auzi motorul, oarecum de așteptat, ținând cont că este un motor hibrid”, spune Laura.
Sportiva de la CS Dinamo avut un 2019 foarte bun, în care a tras la cel mai înalt nivel. Experiența, echilibrul și calitățile sale de excepție îi dau dreptul că spere la o medalie olimpică. ”Sper să fie o zi foarte bună, voi face tot posibilul pentru a-mi crea eu acea zi perfectă, să nu am apoi niciun regret”, spune Laura.

Va fi primul sportiv român în concursul olimpic

Sportiva antrenată de Olimpiu Marin va fi prima româncă în competiția olimpică de la Tokio, astfel că nu va putea participa la festivitatea de deschidere. “Nu voi putea participa la această deschidere de Jocuri, pentru că proba mea este în prima zi, voi deschide Jocurile Olimpice. Pe 25 iulie, la ora 8 dimineața, voi avea primul foc de tras. Este prima ediție la care particip și-mi doream enorm să pot participa la deschidere, dar ăsta e programul. Orice medalie ar șterge acest regret. Nu cred că voi simți presiune, sunt sigură că experiența pe care am acumulat-o îmi va face mult mai ușoară transpunerea mea, în timpul concursului, într-o stare de calm. Cred că voi face față cu brio, nu-mi fac probleme”, afirmă Laura Coman.
Rezultatele din 2019 i-au permis Laurei să fie prezentă la finala Cupei Mondiale, similar Turneului campionilor de la tenis. Competiția s-a desfășurat la Putian (China), în perioada 17-23 noiembrie. La fiecare probă au participat câte 18 trăgători, cei mai buni din lume, conform competițiilor desfășurate în timpul anului. În 2017, Laura Coman a reușit să cucerească argintul la finala Cupei Mondiale.

Articol scris de Alexandru Enciu