Presa tiparită trăieşte şi în Franţa o perioadă complicată. Din 2005 încoace, fiecare ziar îşi vede vânzările scăzând de la an la an. În căutarea de soluţii, bisăptămânalul “France Football” va putea fi cumpărat de acum încolo numai împreună cu cotidianul “L’Équipe”.
Începând din 5 august 2011, grupul Amaury (numărul unu în presa din Hexagon, care este şi proprietar al “Le Parisien/Aujourd’hui en France”), va oferi cele două publicatii împreună, de două ori pe săptămână, acestea putând fi achiziţionate pentru 3 EURO în zilele de marţi şi 2,50 EURO în zilele de vineri. Cotidianul “L’Équipe” va putea fi cumpărat şi separat, la preţul obişnuit de 1 EURO.
Este “un preţ atractiv pentru o ofertă unică de informaţie din fotbal, realizată de 60 de reporteri dedicaţi, în Franţa şi în lume”, a explicat François Morinière, director general al grupului “L’Équipe”.
“L’Équipe” a aparut pentru prima dată în 1946. Este cunoscut, printre altele, pentru implicarea în reorganizarea, după război, a celei mai importante competiţii cicliste mondiale – Turul Franţei. Recordul de vânzări a fost înregistrat pe 13 iulie 1998, a doua zi după triumful “Cocosului galic” în finala Campionatului Mondial: 1.645.907 exemplare vândute.
Fondat tot în 1946, “France Football” şi-a câştigat o reputaţie internaţională prin calitatea şi exhaustivitatea comentariilor dar mai ales prin crearea, în 1956, a trofeului “Balonul de Aur” (fuzionat în 2010 cu titlul de “Jucătorul anului FIFA” pentru a deveni “Balonul de Aur FIFA”). Recordul de vânzări este legat tot de succesul Franţei de la Mondialul disputat pe teren propriu: ediţia din 14 iulie 1998 s-a vândut în nu mai puţin de 520.000 de exemplare.
Realitatea de acum e că bisăptămânalul este în continuă pierdere în plan financiar. Numărul cititorilor a scăzut cu aproximativ o treime din 2005 încoace, aspect care i-a determinat pe conducătorii publicaţiei să reacţioneze cu putere.
Eforturile precedente au inclus investiţii în site-ul Internet şi oferte de abonament pe durate scurte, de până la 8 numere. Această nouă tentativă ar putea fi ultima şansă pentru publicaţia alintată şi sub numele de “La Bible du Football”. Simultan cu schimbarea strategiei de marketing pentru ediţia tiparită, “France Football” se plasează pe piaţa noilor tehnologii introducând acces prin iPhone sau iPad începând din luna august, pentru 2,39 EURO în zilele de marţi si 1,59 EURO în zilele de vineri.
“France Football” refuză să moară şi işi joacă ultima carte. Vor fi eficiente deciziile luate acum? Primele răspunsuri le vom afla în câteva săptămâni, după un prim bilanţ al responsabililor financiari ai grupului Amaury.
Cătălin Tudose – Secretar General APS